Παρασκευή 28 Ιουλίου 2023

Ιβάν Αϊβαζόφσκι (1817-1900), Θαλασσογραφίες του Άθω / Ivan Aivazovsky (1817-1900), Seascapes of Athos

Ιβάν Αϊβαζόφσκι (1817-1900)
Μετά την καταιγίδα, 1854 • Λάδι σε καμβά, 91x65 εκ. • Χάρκοβο, Μουσείο Τέχνης
Ivan Aivazovsky (Иван Айвазовский)
 (1817-1900)
After the storm, 1854 • Oil on canvas, 91x65 cm. • Kharkov, Kharkov Art Museum

Σημείωση: Στο βάθος διακρίνεται ο χαρακτηριστικός ορεινός όγκος του Άθω.
Notes: The characteristic mountain massif of Athos can be seen in the background.

Ιβάν Αϊβαζόφσκι (1817-1900)
Θαλασσογραφία, 1870 • Λάδι σε καμβά, 132×162 εκ. • Γιερεβάν, Εθνική Πινακοθήκη της Αρμενίας
Ivan Aivazovsky (Иван Айвазовский)
 (1817-1900)
Sea Landscape, 1870 • Oil on canvas, 132×162 cm. • Yerevan, The National Gallery of Armenia

Σημείωση: Η τοποθεσία του πίνακα προσδιορίζεται στην περιοχή της Μεγίστης Λαύρας. Διακρίνεται καθαρά η μονή και ο αρσανάς με τον πύργο του.
Notes: The location of the painting is determined in the area of Megisti Lavra. The monastery and the fortress (arsanas) with its tower are clearly visible.
Ιβάν Αϊβαζόφσκι (1817-1900)
Καταιγίδα στη θάλασσα, 1857 • Λάδι σε καμβά, 100x49 εκ. • Μόσχα, Κρατική Πινακοθήκη Τετριακώφ
Ivan Aivazovsky (Иван Айвазовский)
 (1817-1900)
Storm on Sea, 1857 • Oil on canvas, 100x49 cm. • Moscow, State Tretyakov Gallery

Σημείωση: Η τοποθεσία του πίνακα προσδιορίζεται στην περιοχή της Μεγίστης Λαύρας. Διακρίνεται καθαρά η μονή και ο αρσανάς με τον πύργο του.
Notes: The location of the painting is determined in the area of Megisti Lavra. The monastery and the fortress (arsanas) with its tower are clearly visible.

Ιβάν Αϊβαζόφσκι (1817-1900)
Δειλινό πάνω από τη Μεγίστη Λαύρα, 1846 • Λάδι σε καμβά, 83x117 εκ. • Ιδιωτική συλλογή
Ivan Aivazovsky (Иван Айвазовский)
 (1817-1900)
Sunset over Great Lavra, 1846 • Oil on canvas, 83x117 cm. • Private collection



Ιβάν Αϊβαζόφσκι (1817-1900)
Φεγγαρόφωτη βραδυά, 1848 • Λάδι σε καμβά, 123×192 εκ. • Πετρούπολη, Κρατικό Ρωσικό Μουσείο
Ivan Aivazovsky (Иван Айвазовский)
 (1817-1900)
After the storm, 1848 • Oil on canvas, 91x65 cm. • Saint Petersburg, State Russian Museum 

Σημείωση: Η τοποθεσία του πίνακα προσδιορίζεται στην περιοχή της Μεγίστης Λαύρας. Διακρίνεται καθαρά η μονή και ο αρσανάς με τον πύργο του. 
Notes: The location of the painting is determined in the area of Megisti Lavra. The monastery and the fortress (arsanas) with its tower are clearly visible
Ιβάν Αϊβαζόφσκι (1817-1900)
Ναυάγιο στον Άθω, 1856 • Λάδι σε καμβά, 97×148 εκ. • Πετρούπολη, Κεντρικό Ναυτικό Μουσείο
Ivan Aivazovsky (Иван Айвазовский)
 (1817-1900)
Evening on the Sea, 1856 • Oil on canvas, 97×148 cm. • Saint Petersburg, Central naval Museum

Ιβάν Αϊβαζόφσκι (1817-1900)
Διάσωση στη θάλασσα, 1872 • Λάδι σε καμβά, 95x125 εκ. • Άγκυρα, Προεδρικό Μέγαρο
Ivan Aivazovsky (Иван Айвазовский)
 (1817-1900)
Evening on the Sea, 1872 • Oil on canvas, 95x125 cm. • 
Ankara, Presidential Palace

Σημείωση: Ο πίνακας είναι από το ίδιο σημείο με τον πίνακα «Απόγευμα στη θάλασσα». Η τοποθεσία προσδιορίζεται στον κόλπο του Αγίου Όρους (καθότι φαίνεται στο βάθος ο Άθως), στο ύψος της μονής Σιμωνόπετρας.
Notes: The painting is from the same point as the "Evening on the sea" painting. The location is identified in the bay of Mount Athos (as Athos can be seen in the background), at the height of the monastery of Simonopetra.


Ιβάν Αϊβαζόφσκι (1817-1900)
Απόγευμα στη θάλασσα, 1871 • Λάδι σε καμβά, 68x57 εκ. • Μουσείο Καλών Τεχνών του Βόλγκογκραντ
Ivan Aivazovsky (Иван Айвазовский)
 (1817-1900)
Evening on the Sea, 1871 • Oil on canvas, 68x57 cm. • Volgograd Museum of fine arts

Σημείωση: Ο πίνακας είναι από το ίδιο σημείο με τον πίνακα «Διάσωση στη θάλασσα». Η τοποθεσία προσδιορίζεται στον κόλπο του Αγίου Όρους (καθότι φαίνεται στο βάθος ο Άθως), στο ύψος της μονής Σιμωνόπετρας.
Notes: The painting is from the same point as the "Rescue at sea" painting. The location is identified in the bay of Mount Athos (as Athos can be seen in the background), at the height of the monastery of Simonopetra.







Ιβάν Αϊβαζόφσκι (1817-1900)
Η μονή Παντοκράτορος και η Σκήτη Προφήτη Ηλία, 1852 • Λάδι σε καμβά, 120×188 εκ. • Πετρούπολη, Κρατικό Ρωσικό Μουσείο
Ivan Aivazovsky (Иван Айвазовский)
 (1817-1900)
Pantokrator Monastery and the Skete of Prophet Elias, 1852 • Oil on canvas, 120×188 cm. • Saint-Petersburg, State Russian Museum

Σημείωση: Η ονομασία του πίνακα στη βιβλιογραφία είναι: Φεγγαρόφωτη βραδυά σε ακτή της θάλασσας της Κριμαίας (Лунная ночь на берегу моря в Крыму). Ωστόσο είναι φανερό ότι απεικονίζει τη μονή Παντοκράτορος του Άθω. Χαρακτηριστικά γι᾽ αυτό αποτελεί ο πύργος της μονής με το υδραγωγείο και επιπλέον η σκήτη του Προφήτη Ηλία πριν την εκτενή ανοικοδόμησή της.
Notes: The name of the painting (in the literature) is: Moonlit Night on the Coast of the Sea in the Crimea (Лунная ночь на берегу моря в Крыму). However, it is obvious that it depicts the monastery of Pantokrator of Athos. Characteristic of this is the tower of the monastery with the aqueduct and also the skete of Prophet Elias before its extensive reconstruction.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου